Per poder planificar una estratègia de centre és imprescindible ser conscients en quin punt es troba el centre. Hem identificat les fortaleses i les debilitats del centre per determinar la seva maduresa digital.
Les eines utilitzades per la Comissió d’Estratègia digital han estat:
- Eina SELFIE: Es basa en el Marc Europeu per a Organitzacions Educatives Digitalment Competents (DigCompOrg) publicat el desembre de 2015. Està desenvolupada per la Unió Europea i ajuda als centres a fer una diagnosi sobre l’ús pedagògic de la tecnologia en un centre.
Al nostre centre hem configurat l’eina SELFIE per l’etapa d’Educació Primària i l’etapa de d’Educació secundària i hem generat 3 qüestionaris per etapa: un per alumnes, un per docents, i un per l’equip directiu.
- Eina SELFIE FOR TEACHERS: Es basa en el Marc Europeu per a la Competència Digital dels Educadors (DigCompEdu) que defineix les diferents habilitats digitals que els educadors requereixen cada cop més. Estableix 22 competències en sis àrees amb sis nivells de competència, des de principiant fins a pioner.
Alineada amb SELFIE eina que ens ajuda a fer una diagnosi de la maduresa digital d’un centre educatiu, SELFIE FOR TEACHERS s’enfoca en la competència digital dels docents i és un complement imprescindible per a fer una diagnosi de centre en el marc de l’Estratègia digital de centre.
Al nostre centre hem configurat aquesta eina de forma grupal on ha participat el Claustre de professors/es.
Finalment s’ha realitzat una enquesta a les famílies basada en la comunicació escola-famílies, la web del centre i l’ús responsable de les tecnologies.